مشاوره انجام پایان نامه مدیریت دانش

تبلیغات

مشاوره انجام پایان نامه مدیریت دانش

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مدیریت دانش

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مدیریت دانش در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.پیشینه مديريت دانش به سده های گذشته باز می گردد ، بشر نسل به نسل اقدام به حفظ و ارائه دانش، براي درك گذشته و پيش بيني آينده، مي‌نمودند. در محيط‌هاي تجاري پيچيده و پوياي امروزي عطش براي دانش، هر روزه دامنه و عمق بیشتری مي يابد. دانشي كه به شدت در حال تغيير و در بيرون از سازمان‌ها در حال انتشار است. فناوري اطلاعات و اينترنت نيز چالش‌هاي جديدي را در خلق، نگهداري و مديريت دانش به وجود آورده است. برای بسیاری مدیریت دانش تنها به عنوان کلمه‌ای که دنیا را تکان داده است و به عنوان مفهومی زود گذر که به زودی از بین خواهد رفت شناخته شده است. با این حال، ارزش واقعی مدیریت دانش وقتی شروع شد و به سراسر بخش صنعت توسعه یافت مردم به توان آن آگاه شدند و برخی از بدبینی اولیه پایان یافت. رشته مدیریت دانش در مقاطع ارشد و دکتری توانسته دانشجویان زیادی را به خود جلب نماید به همین دلیل تعداد زیادی پایان نامه ارشد و دکتری در این مقطع انجام شده و یا در شرف انجام است.

 

انجام پایان نامه مدیریت دانش – ایجاد دانش در مقطع ارشد و دکتری

اين امر به توانايي يادگيري و ايجاد ارتباط بر‏مي‏گردد. در اين قابليت، ايجاد ارتباط بين ايده‏ها و ساختن ارتباط هاي متقاطع با ديگر موضوعات، از اهميت كليدي برخوردار است.

 

انجام پایان نامه مدیریت دانش – ذخيره دانش

به عنوان دومين عنصر مورد نياز مديريت دانش است كه از طريق آن، قابليت ذخيره سازمان يافته‏اي كه امكان جستجوي سريع اطلاعات، دسترسي به اطلاعات براي ديگر كاركنان و تسهيم موثر دانش فراهم مي شود، به وجود مي آيد. در اين سیستم بايد، دانش هاي لازم به آساني براي استفاده همگان ذخيره شود.

 

انجام پایان نامه مدیریت دانش – نشر دانش

اين فرآيند به توسعه يك همكاري جمعي كه در آن افراد به عنوان همكاران در جهت دنبال كردن اهداف مشترك، احساس پيوستگي به هم داشته و در فعاليت هايشان به يكديگر وابسته‏اند،كمك مي كند.

 

انجام پایان نامه مدیریت دانش – بكار بردن دانش

چهارمين فرآيند، از اين ايده آغاز مي شود كه ايجاد دانش، بيشتر توسط كاربرد عيني دانش جديد ميسر است، اين عنصر، دايره فرايند مركزي مديريت دانش را تكميل مي كند.

 

انجام پایان نامه مدیریت دانش – دانش سازمانی

هر سازمان دارای دانش است که به وسیله این دانش به ارائه خدمات و محصولات می پردازد. این دانش سازماني است که سازمان را در بازار رقابتی نگه می دارد و بقای آن را تضمین می کند.

از آن جایی که هر سازمان متشکل از مجموعه افراد است، پس دانش سازمانی از دانش های شخصی شکل می گیرد. دانش می تواند متصل به افراد باشد که «دانش شخصی» نامیده می شود. همچنین دانش می تواند در فرآیندها، قوانین، سیستم های کاری و… یافت شود که با نام «دانش گروهی» شناخته می شود.

 

انجام پایان نامه مدیریت دانش – تخصص کارکنان

با شروع دهه 90 ميلادي، پس از سالهاي زيادي تجربه و سير جوامع بشري از مرحله سنتي به مرحله صنعتي و فرا صنعتي و روند مستمر ومداوم تغيير و تحول در شئونات مختلف حيات اجتماعي و پيشرفت شگرف و عميق در تكنولوژي و علوم و فنون گوناگون و تاثيرات عميق آن در عرصه هاي مختلف فعاليتهاي اداري، توليدي و خدماتي و موسسات و سازمانها‌‌، اكثرا سازمانهاي دنيا به اين نتيجه رسيدند كه جهت حفظ و بقاي خود تلاش گسترده اي را براي تغييرات عميق در ساختار اساسي خود آغاز كنند و از قالبهاي غير پويا خارج شوند و در اين ميان اگر سازماني بخواهد در اقتصاد و امور كاري خود پيشتاز باشد و در عرصه رقابت عقب نماند بايد از نيروي انساني متخصص،‌ خلاق و با انگيزه برخوردار باشد و از دغدغه هاي مهم مراكز و موسسات اقتصادي موفق جهان گردآوري سرمايه هاي انساني فرهيخته اي است كه قادر به ايجاد تحول در سازماني كه با آن تعلق دارند،‌ باشند و نه سرمايه ها و منابع مادي ديگر.

 

انجام پایان نامه مدیریت دانش – استفاده از فناوری اطلاعات

تعريف فناوري اطلاعات به دليل ماهيت تغييرپذير آن بايد همراه با يك نگرش پويا باشد. فناوري اطلاعات بيشتر يك استراتژي، انديشه، فكر و ابزار در حوزه انسانها همراه با نوآوري است.

فناوري اطلاعات به اشكال مختلف فناوري اطلاق مي شود كه به پردازش، نگهداري و ارسال اطلاعات به شكل الكترونيكي مي پردازد. تجهيزات فيزيكي براي اين امر شامل رايانه، تجهيزات ارتباطي، شبكه هاي تجهيزات انتقال اطلاعات مانند فكس و حتي موبايل است. به کليه فناوري‌هايي که در جمع آوري، انتقال، ضبط، نگهداري، بازيابي، انتشار، و نمايش اطلاعات کمک مي نمايد، فناوري اطلاعات گويند.

 

انجام پایان نامه مدیریت دانش – پذیرش فناوری اطلاعات

عملکرد فرد در زمینه یک رفتار خاص توسط تصمیم رفتاری آن فرد برای مشغول شدن در آن فعالیت مشخص می‌شود. تمایل به استفاده بر این فرض دلالت دارد که نیت رفتاری فرد به انجام رفتارهای مختلف را می‌توان با نگرش فرد نسبت به آن رفتار، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده پیش بینی کرد. تمایل به استفاده بعنوان یک مدل فشرده، پیشگویانه و قدرتمند برای توضیح و پیشگویی رفتار در زمینه تصمیم گیری و پذیرش استفاده از یک تکنولوژی خاص خلق شده است. تصمیم یک فرد برای استفاده از تکنولوژی به دو باور رفتاری بخصوص شامل سودمندی ادراک شده و آسانی استفاده ادراک شده بستگی دارد

 

انجام پایان نامه مدیریت دانش – اینرسی سازمانی

اینرسی سازمانی قدرت و مقاومتی است کـه سازمان در برابـر تغییـر و تحـولات محیطی از خود بروز می‌دهد. اینرسـی سـازمانی مفهـومی معـادل بـا مقاومـت در برابر تغییر است. مقاومت در برابر تغییر، مانع اصلی تغییر و دلیل عمده عـدم اجـراي موفقیت تغییر قلمداد می‌شود. مقاومت در برابر تغییر را مـی تـوان بـه عنـوان واکـنش نسبت به تغییر نامید که امکان دارد به منبع تضاد یا تعـارض در سـازمان مبـدل شـود. دلایل زیادي وجود دارند که چرا افراد در سازمان‌ها در برابر تغییـر مقاومـت بـه خرج می‌دهند که مهمترین عوامل ایجاد مقاومت در برابر تغییر تـرس از ناشـناخته‌هـا، نبود کنترل، نیاز به امنیت و عدم وجود اعتماد به نفس است.

 

انجام پایان نامه مدیریت دانش – تجاری سازی دانش سازمانی

تجاری‌سازی دانش و فناوری، دارای سابقه طولانی است. در گذشته هر چند به صورت محدود فناوری‌ها و دانش حاصل از پژوهش­های علمی به بازار عرضه شده و تجاری می‌شدند ولی به نظر می‌رسد شروع تجاری‌سازی و فناوری با بحث‌های همکاری بین دانشگاه و صنعت در سال 1862 اتفاق افتاده است. در فرهنگ لغات، تجار­ي­سازي به معني “به‌کارگيري رو­ش­هاي کسب وکار به منظور سود” و “انجام بهر­ه ­گيري”­ آمده است. تعاريف متعددي از قبيل “معرفي يک محصول يا خدمت در بازار براي سود”، فرآیند تبديل چيزي به فعاليت تجاری” تعاريف تقريباً مترادفي هستند که براي تجاري­ سازي مي­توان يافت.





برچسب ها : ,,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.